2016. november 2., szerda

Illem, etikett a szépségszalonban


1. betegen nem megyünk szépségszalonba se – nincs az a fontos esemény ami miatt szépségszalonba kellene menni ha tele vagyunk bacilussal. Gondold végig: a felelőtlenséged miatt hány ember lesz beteg és kiesik a munkájából és viszi tovább az otthonába vagy a munkahelyére. Pl. a fodrászod is beteg lesz és kidől és nem tudja majd megcsinálni a hajad, amiért persze majd te hibáztatod őt, hogy miért nem vigyázott jobban. Pedig ő vigyázott, mert kerüli a megbetegedés lehetőségét minden áron, csak nem zavarhatja haza a beteg vendéget amikor bejön a szalonba, mert akkor ő a bunkó aki nem tudni miért nem fogadja a vendéget, akiért egyébként mindent megtenne.
2. ha bemegyünk a szalonba köszönünk MINDENKINEK (kifele dettó) – nem csak a saját szépítészedet, hanem az ott levő összes emberkét megtiszteljük azzal hogy néhány betűvel többet ejtünk ki a szánkon. pl. szia+sztok, helló+sztok. Az egy dolog hogy jóérzésű embert zavarja ha semminek nézik, de az már neked fog rosszul esni, ha bunkónak néznek. Míg a “sztok” formulától kifejezetten szimpatikussá válsz. Ha letegeznek nyugodtan tegezd vissza az illetőt, kivéve ha egyértelműen az anyukád vagy nagymamád lehetne. Ekkor majd ő úgyis mondja, hogy nyugodtan tegezd.
3. nem viszünk állatot a szalonba – persze mondhatnám hogy azért nem mert az ÁNTSZ bezárja a szalont és majd kereshetsz másikat, ha éppen rajtakapnak, de inkább azért nem mert a saját kis kutyusodat védd meg attól a sok vegyszertől, hulladéktól amivel egy szalonban találkozhat (pl. éppen levágott hajak között rohangál, hajlakkot szív be édes kis nóziján). Félreértés ne essék: szeretjük őket, de hidd el neked is jobb ha nincs ott.
4. nem pakolunk akárhova akármit akármilyen mennyiségben – kabát, táska, egyéb kütyük (kocsikulcs, mobiltelefon, kávés csésze) elhelyezését mindig kérdezzük meg, ha még nem tudjuk mi a helyzet. Pl. nem pakolunk semmit a fodrász székébe, a fejmosó székbe, a fodrász eszköztartó kocsijára, az út kellős közepére, másik vendég cuccára. Magadat kíméled meg egy kellemetlen szitutól. A körmös asztala sem a te tároló helyed. Egy mobil még elfér, de újság, táska, miegymás már zavarhatja a folyamatos, akadálymentes munkában.
5. Nem eszünk és iszunk és nem olvasunk újságot amíg rajtunk dolgoznak – addig amíg a szépségszalon dolgozója a te szépségedért dolgozik ne egyél, igyál! Az egy dolog hogy lelassítod, vagy ellehetetleníted a munkáját, amivel a következő vendég időben történő kezdését akadályoztatod, de a lényeg, hogy ha bemész egy étterembe és hajat vagy körmöt találsz a kajádban, italodban, akkor vérig vagy sértve és fel vagy háborodva, akkor miért lenne ez máshogy egy szépségszalonban a te hajaddal és körmöddel a te ételedben, innivalódban. Megemlíteném, hogy a körmösnél nem szerencsés a kajás kéz, mert a zsíros kézen nem tapad meg a műköröm, akármilyen szennyeződés esetén begombásodhat a körmöd. Az újságolvasástól szintén koszos lesz a kezed (újságról ólom, nyáladból ki tudja mi). Fodrásznál pedig az újságolvasás azonnali fejlehajtással jár, ami lehetetlennél teszi a munkát. MOBILTELEFONOKKAL ugyanez a helyzet (lefoglalja a kezed és a fej félrebillentésével jár). Légyszi ne!
6. nem pletykálunk bárkinek bármiről – sosem tudhatod, hogy a melletted lévő vendég éppen nem annak az ismerőse (barátnője, kolléganője, főnöke, beosztottja) akiről beszélsz. Még akkor is felismerhető egy személy egy témában ha nem mondod ki a nevét. És azt sem tudhatod biztosra, hogy mondjuk a fodrászod vagy körmösöd stb. éppen nem rokona-e annak akiről beszélsz, még ha esetleg távoli is. Vagy mondjuk az esetleges jövendőbeli főnököd ül melletted, aki majd állásinterjún emlékezni fog, hogy milyen pletykás vagy, de te nem fogod tudni, hogy honnan is ismerhet. Hajszárítás közben, vagy búra alatt automatikusan hangosabban beszélsz és azt hiszed mások sem hallják, mert te sem hallasz másokat. Pedig sőt! Sokkal jobban hallanak mint gondolnád!
7. Nem hozzuk a szépítészünket kellemetlen szituációba – akár csak egy kérdéssel is hozhatod olyan szituba a másikat, hogy nem tud válaszolni, mert mások is hallják és nem tartozik senkire a válasz, de mondjuk az alkudozás is kellemetlen lehet neki, hiszen nem tudhatod, hogy a számodra nyújtott szolgáltatás milyen anyagköltséggel jár és milyen egyéb költségei vannak a szépítészednek. Illik borravalót adni, de nem kötelező, viszont alkudni nagyon ciki. Inkább kérdezd meg előre hogy mennyi lesz és akkor mond hogy sajnos nem tudod igénybe venni a szolgáltatás, minthogy nekiállnál alkudni. A minőségi munkának ára van és nem feltétlen csak azt kell megfizetni, hogy dolgozik és anyagot használ. Ha nem tudod megfizetni akkor menj olcsóbb helyre, de ne alkudj. Viszont valószínűleg nem véletlenül nem lehet bejelentkezés nélkül leülni hozzá legyen szó napokról vagy hetekről, hónapokról. Inkább jelentkezz be előre 2-3 alkalomra.
8. Nem késünk és nem felejtünk el elmenni (főleg nem rendszeresen )– ha pár percet késel még nincs gond. 5perc beleférhet, de ennél több már semmiképpen sem elfogadható előzetes tájékoztatás nélkül (telefonálj, hogy dugó van, kb 15percet késel, tud-e fogadni). Ha nem tudsz menni azonnal telefonálj, amint ezt már tudod. De ha csak sejted akkor is szólhatsz, hogy lehet hogy nem tudsz elmenni, viszont nem elmenni minden tájékoztatás nélkül felháborító. Bárkinek bármi közbejöhet, megértjük, de hogy nem tud szólni, az csak nagyon nagy baj esetén elfogadható és senkivel ne történjen nagy baj, de mindenki tudja felemelni a telefont. Még akkor is ha úgy alakult hogy éppen nincs pénzed, pedig nagyon szeretnéd a szolgáltatást, telefonálj és beszéljétek meg mit lehet tenni. Mindig van megoldás, de nem húzol ki pénzt a szépítészed zsebéből azzal, hogy 1/2 – 1 -1,5 órát vár rád feleslegesen. Egy jó szakemberhez mindig van beeső vendég, vagy aki arra vár, hogy valaki lemondja. Hálásak lesznek neked mindketten ha időben szólsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése