2016. november 14., hétfő

Amit megtehetünk a hajunkért




Azt szokták mondani, hogy a téli hónapokban jobban oda kell figyelnünk magunkra. ɐn azt mondom, hogy minden nap oda kell figyelni testi, lelki, szellemi egészségünkre. Ebben az időszakban - mint mindegyikben - másként kell gondoskodnunk magunkról. Míg tavasszal a hidegből melegedve várnak ránk veszélyek, nyáron a nagy melegben leskelődnek ránk  ártó környezeti hatások, addig ősszel a melegből hidegbe váltás és a folyamatosan rövidülő napsütéses órák, majd télen a hideg, nedves, borongós időjárási viszonyoknak vagyunk kitéve.
Ősszel és télen a hűvös, nedves időben könnyen belefuthatunk némi megfázásba, felfázásba, esetleg elkaphatunk egy-két bacit, vírust.

De még mielőtt bárki azt hinné, hogy itt és most orvosi tanácsok következnek, szeretném eloszlatni a felmerülő téves gondolatokat. Fodrászként csak és kizárólag a hajjal kapcsolatosan fogok ismét megosztani veletek néhány gondolatot.

Mint ahogy az egészségünk is a vitaminok,  ásványi anyagok és nyomelemek helyes arányától függ, úgy a hajunk  állopata is befolyásolható akár rossz, akár jó irányba ezekkel az anyagokkal. Elsősorban természetesen - vegánként mit is mondhatnék - a növényi táplálkozással tudjuk bevinni a megfelelő anyagokat. Amennyiben kellőképp változatosan fogyasztjuk a zöldségek, gyümölcsök, gabonák, hüvelyesek és egyéb növényi táplálékok számtalan elérhető formáját, úgy biztosított szervezetünk számára minden vitamin, ásványi anyag és nyomelem szükséglete. A hagyományos magyar konyha - lássuk be - nem alkalmazza kellőképp változatosan a növényi táplálkozás számtalan lehetőségét. A hagyományos magyar életvitel pedig nem teszi lehetővé, hogy kihasználjuk a XXI. század által kínált lehetőségek garmadáját. Természetesen némi odafigyeléssel, igényességgel az egészségünk iránt pont annyi idő- valamint anyagi ráfordítással kivitelezhető. Ma már számos helyen elérhető mind a vegetáriánus, mind pedig a vegán konyha változatos, színes és egészséges formája a hozzávalók terén is és készételek formájában éttermekben és akár házhozszállítással.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy holnaptól mindenki válljék vegánná . Bár nagyon sok szempontból jó lenne, de egyenlőre ez egy utópisztikus elvárás lenne. Akit érdekel a téma az interneten nagyon sok formában tájékozódhat vagy személyesen mesélek szívesenaz egészség, a globális felmelegedés  és a vegán étrend összefüggéséről.

Itt és most azonban - mint ahogy egyébként is - nem célom senkit ezirányba terelni. Így térjünk is rá a lényegre.

Sokan nem gondolnák de hajunk az elsők között jelzi ha baj van az egészségünkkel. Hajunk számára nélkülözhetetlenek az A-, B-, E- vitaminok, a cink, a vas. Ezek hiányában azonnal észlelhető hajhullással szembesülünk. Arra is nagyon figyelni kell, hogy vannak olyan vitaminok melyek túladagolásával sok kárt okozhatunk. Viszont vannak olyan kivételes esetek amikor a betegség lezajlása után jelentkezik a hajhullás. Mint ahogyan a terhesség alatt szinte teljes mértékben megáll a hajváltás, szülés után azonban mintha bepótolná  az elmaradást a természet. (Nem, a terhesség nem egy betegség, csak egy példa jelen esetben.)

Amint azt már sok vendégem tudja, hajhullásról akkor beszélünk ha azt tapasztaljuk, hogy kevesebb a hajunk akár teljes egészében akár foltokban.Ilyenkor azt szoktam tanácsolni, hogy mielőtt bármilyen hajhullás elleni készítményre is  áldoznánk anyagiakat, keressük fel orvosainkat egy kivizsgálásra. Mindig van valami ok. Az első dolog amit ajánlani szoktam a teljes vérkép, fogorvos, nőgyógyász, belgyógyász. Természetesen itt is megszólal bennem a vegán és inkább a kínai orvoslást javaslom, de tényleg nem célom a térítés. Diagnosztizálás szintjén a hagyományos orvoslás is megfelelő megoldás lehet.
Amikor megvan a probléma, azonnal  álljunk neki a gyógyító terápiának, ki-ki belátása szerint nyugati vagy keleti orvoslás módszerével.


Természetesen mindig a legkönnyebb út a megelőzés, ezért javaslom, hogy minden nap figyeljünk oda az egészségünkre és az apró jelekre, melyek arra utalnak, hogy valami nincs rendben. Ezeket a praktikákat - melyeket megelőzésre használunk - a gyógyulás során használhatjuk a hajnövekedés természetes visszaállításának serkentésére is. Mint ahogy azt már korábban írtam egy cikkemben, fontos a reggeli (vagy bármikor a nap folyamán) fejmasszázs. ɐppen ezért én nem számolok fel plusz költséget a fejmasszázsért, de időben rá  kell számolni egy frizura elkészítésénél ezért, érdemes előre jelezni, hogy szeretnél fejmasszázst és esetleg meleg törölközős pakolást is, mert ez bizony pont fél órával növeli meg a nálam töltött időt. Ezt azonban otthon is elvégezheted hajad szépségének, épségének érdekében.
A fejmasszázson túl pedig számos vitamin-készítmény közül lehet választani, melyeket érdemes tavasszal és ősszel kúraszerűen alkalmazni, valamint probléma esetén a károk enyhítésére, állapotvisszaállításra (pl. MagicHair, Biovanne, HairClinic, Evelle, kálcium-kovaföld, Revalid, stb.)
Nagyon fontos a személyenkénti szükséges víz napi fogyasztása (van akinek 1-2 liter, de van akinek 3-4 liter, ezt szakember tudja megmondani), valamint a rendszeres meditáció és sport. Ezek persze lehetnek akár egyszerre is, például jóga, thai-chi, stb.


Először arra gondoltam, hogy itt felsorolom számotokra a vitaminokat,  ásványi anyagokat ‚s nyomelemeket az azokat tartalmazó növényi táplálékokkal és összefüggéseikkel együtt. Azonban ez egy akkora cikk lenne, hogy kb. pont eddig olvasnátok el. Az interneten már számos forrásban elérhetők ezek az információk. Keresgéljetek és tájékozódjatok. A kockázatok és mellékhatások tekintetében pedig kérdezzétek meg orvosotokat és/vagy gyógyszerészeteket.

Ui: azért csatolok ide néhány érdekes linket, ha van kedvetek...

Mit is jelent vegánnak lennihttp://hu.wikipedia.org/wiki/Veg%C3%A1n

Ez egy olyan film ami globálisan foglalja össze a húsevés okozta problémákat

Ez a srác aktivista, neki a ruhája is vegán. A film alatt van egy másik link is, ahol utána a kérdések-válaszok részt is érdemes megnézni

Ez hasonló mint az előző, de mégis érdemes végignézni, mert másképp érvel és más tényeket sorol. Ebben van például szó a csontritkulás és a tejfogyasztás kapcsolatáról

Ez a kizsákmányolásról

A szupermárketek átveréseiről (mit vesznek az emberek a hipermárketekben)
"A kína tanulmány", ami nagyon-nagyon beszédes (van egy ilyen című könyv és ahhoz interjú)

Ez is kihagyhatatlan film. Mindenképpen ajánlom megnézni. Ebben van a léböjtös 160 kilós pasi és a 190kilós akit megment

70éves vegán nő aki 40nek néz ki hentes férjjel

Megelőzhető és gyógyítható a szívbetegség

Néhány vegán sztár, de ha a youtube-ra beírod, hogy vegan, akkor ezer másik ilyet és egyebet találsz

Néhány sportoló akik vegánok és mégis van izmuk, sőt....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése